17 juli 2010

Provpyntar i köket..







Vi är i full gång med våra väggar i köket och hallen och det kommer bli så ljust och fint! Just nu är jag så glad över att vårt hus bara är 109 kvm för snart är vi klara med alla väggar och golv.
I köket drömmer jag just nu om någon typ av förvaring för alla våra fina köksprylar och vackert porslin. Kanske ett skåp med hönsnät eller glas i dörrarna, eller helt utan dörrar..
Maken är inte alls positiv utan säger att det blir för trångt. Listig som jag är så har jag satt dit ett slagbord och provpyntat bara för att vi ska få en känsla av om det är i vägen eller inte. Och än känns det bra hi hi!
Den svarta korgen med fyra fack är från Granit och perfekt till bestick och servetter eller varför inte lite goda oljor etc. De fina grytlappparna och tygservetterna är från Åhlens. Känner att jag är på väg in i en svart och grå period vilket är lite tidigt, brukar älska pasteller hela sommaren. Kanske har jag fått för mycket sol på mig här vid kusten?!
Idag är vi trötta efter en sen kväll med trevliga gäster så nu väntar soffan och tv för min del. Herregud vad man kommit in i semesterlunket nu.. här finns ingen stress! Kram Ida



Inga kommentarer: