18 augusti 2010

Yes, så glad!







Jag har envist letat på blocket efter ett sådant här skåp. Varje dag..utan resultat.. Men så plötsligt fanns det där och jag hann först. Maken är inte riktigt lika lycklig och imponerad som jag. Han tycker att det blir alldeles för trångt i köket. Inte alls säger jag och håller in magen och visar att man visst kommer förbi, hi hi!
Jag vill ha ett skåp i köket för att ha framme fina köksgrejor och porslin som tål att synas.
I framtida köksrenoveringen finns inga planer på öppna hyllor eller vitrinluckor så det är så här det måste bli.
Nu behöver jag er hjälp. Skall det målas? Vilken färg? Svart kanske blir för mycket för vi har svarta stolar, vitt då kanske det försvinner till våra vita väggar, ljusgrått blir kanske för tjatigt för vårt bord blir grått nu. Någon annan färg kanske blir för plottrigt? Trärent lite för lantligt tror jag och dessutom är skåpet ganska lagat och slitet.
Ja ni hör själva..jag vet inte alls vad jag ska göra.
Skall jag ta av dörrarna så det är helt öppet? Eller sätta i hönsnät i spegeldörren så man ser in lite grann?
Just nu tänker jag mig: Dörrar av, målas ljusgrått (som bordet) invändigt så allt vitt porlin kommer fram bättre och sen utsidan..ja den vet jag inte..
Eller sluta fred med maken: sätta skåpet i hallen och fortsätta drömma?
Kram Ida



Inga kommentarer: