11 augusti 2010

Hallon..











Fika på halloncaféet mellan odlingsraderna..




Just nu frossar vi i goda hallon varenda dag! Vi var på liten utflykt till Bodarpsgården som är en gård med Halloncafé och butik där man kan köpa massor med goda saker som är gjorda på deras fina hallon. Tex otroligt god hallonsaft, dessertsås, sylter och marmelader och te. Eller hallonglögg, hallonketchup och hallonbalsamvinäger.. Jag älskar jordgubbar men när det sen blir hallonens tid då känns de plötsligt snäppet vassare!
Bilderna är från i söndags när goda vänner var hos oss på fika och fick Bodarpshallon och glass.

Idag har dottern och jag varit på biblioteket och lånat en hel hög med böcker och jag ska läsa några för henne nu tills hon somnar sen skall jag dyka ner i mina med en god kopp te och litet tänt ljus, känns lite höstigt idag.. För min del blev det kokböcker som jag aldrig får nog av och några om uteplatser och foto. Kram Ida

2 kommentarer:

Lindhagens Anna sa...

Halloj och tack för i söndags!!! Tänk att det ska dröja så mellan gångerna vi träffas? Ja ja alla har ju sitt med jobb och hus mm. Tack för lånet av byxor till Elsa, hon var sur och ville inte hem =). Det blev lite rörigt när vi skulle iväg... Är byxorna något er lilla kan ha och använder?? I så fall får vi komma förbi med dem. Kram kram och hoppas vi ses snat igen =)

Marie sa...

Vad mysigt med ett halloncafé, låter ju hur gott som helst!!!

Kram Marie