29 februari 2008

Hortensia..




Jag har på sistone blivit förtjust i en blomma som jag förut inte alls gillat, nämligen Hortensian. Vet inte om det är för att jag blivit äldre eller om det är som jag bytt stil eller om jag inte sett innan hur otroligt fint den är uppbyggd. Om man tittar riktigt riktigt nära så ser det ut som om den har en klädd tyg knapp i mitten och de små blommorna ser nästan konstgjorda ut så fina de är. En liten variant i vitt och lite limegrönt fick igår följa med hem till vårt lilla köksbord. Och till sommaren får det nog bli en rosa också men jag fick säga till mig själv att det faktisk fortfarande bara är februari och då kan man ha lite vintervitt ett tag till... Trevlig helg!

2 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Ida!

Tack för din kommentar, blev jätteglad! Hortensia är sååå vackert...vad fint du har här...ska kika lite till!

KRAM
Hanna

Anonym sa...

Hej Ida! Jättefin sida! Verkligen Emmig!! Hortensior är helt fantastiska... och irisar..orkideer också och ranunkler...rosor är heller inte pjoskiga, för att inte tala om tulpaner...

Läser du förresten Lantliv? en super bra tidning, tror du gillar den! (smygreklam)

Kram Emma! (hon utan Hero du vet..)