25 februari 2008

Barnkläder på gång..



Helgen blev kort eftersom jag jobbade i lördags. Igår åkte vi till lilla E´s förtjusning och gratulerade kompisar som fått sitt första barn. På vägen dit tjatade jag mig till ett besök på Stoff och stil. De har så himla billiga tyger och jag får tusen ideér när jag går där och inbillar mig att det är busenkelt att sy. Kuddfodral och sådant till hemmet kan jag nu behärska så nu måste jag prova att sy lite barnkläder tänkte jag och slog till på supermjuk stretchvelour och ett småmönstrat bomullstyg. I härligt lila!

-Hur mycket vill du ha?

-Ingen aning, jag vet inte vad jag ska sy...sneglade på lilla E...och uppskattade snabbt att hon är under en meter hög...- En meter blir bra tack!

Så nu måste jag bara bestämma mig..En velourkjol med mönstrad kant, eller ett par velourbyxor med en liten mönstrad tunika till, eller en velourtröja med mönstrade byxor till...Nån som har ett tips?

Nu är iallafall soffkuddarna nästan färdiga så imorgon ska ni nog kunna få se bilder.

Kram Ida

Inga kommentarer: