26 mars 2014

Första trädgårds dagen..








Onsdagar betyder ledig dag för mig och lilleman och idag har vi varit i trädgården.

Vår trädgård kommer aldrig vara någon pedantiskt skött plätt med perfekt mossfri gräsmatta. 

Den delen som syns ut mot gatan försummar vi helt för vi har planer på att bygga till huset och då kommer hela framsidan/uppfarten byggas om. 
Man kan nog bli lite rädd när man ser vår framsida- men vi är ordentligt folk jag lovar :)
Baksidan angränsar till en tallskog och får därför lov att vara lite skogstomt aktig och vi vill gärna ha in ännu mer ljung, kaprifol och annat som växer vilt precis bakom vår tomtgräns och i vår närmiljö. 
Sen har jag ju min lilla rabatt med blommor där jag får utlopp för min passion för pioner och annat och så köksträdgården med odlingslådor. Den kräver lite arbete och tid och ambitionsnivån är alltid hög på våren, sen skall man orka och hinna vattna och rensa hela sommaren igenom. 
Men jag älskar den!

Så idag har vi planterat lite vårblommor i krukor, jag har krattat och rensat och så undrar jag nyfiket vad det var för färg på tulpaner jag skaffade i höstas?.. 
Jag har vita sedan innan och nu har jag tänkt skaffa svarta och ljust rosa också men kan absolut inte komma ihåg vilket jag köpte i höstas. 
Snart vet jag. 
Älskar att gå runt och titta på allt som är på väg upp nu. 
Man letar liksom små tecken på att allt håller på att vakna till liv.

Också är jag lite chockad över att jag verkar ha satt påskliljor i min rabatt. 
Jag hatar ju gult!? 

Oavsett.. det var en mysig och dag och det är så kul att göra saker med lilleman. 
Nu är han 2 1/2 år gammal och det är en rolig ålder med alla diskussioner!

Kram Ida 




5 kommentarer:

TITTILINA sa...

Härligt att ni är friska och krya igen så att ni kan härja runt i trädgården! Och killen han trivs ju - det syns!

Kram

Anonym sa...


Har han hjälpt dig att gräv upp blommorna igen eller dom står kvar?:) Krm Hanna

baraetthem sa...

Å vad mysigt!! Och jag längtar till jag planterar första vårblommorna:) Det är så mysigt att kunna göra det med sina små nu också! Vår framsida låter som er.. Men vi ska ta tag i den i vår eftersom vi ska måla om huset och skulle vänta till dess. Men förra året, hua, grannarna måste ha undrat vilka som flyttat in..haha!

Tack för hälsningen när Elsa kom!! Vi mår så bra och njuter av att vara hemma nu:)
Kram fredrika

Ida sa...

Haha ja än står de kvar men man vet aldrig :)

Unknown sa...

If you're trying hard to burn fat then you need to get on this brand new custom keto plan.

To create this keto diet service, certified nutritionists, fitness trainers, and chefs have joined together to develop keto meal plans that are useful, painless, economically-efficient, and delicious.

From their launch in 2019, thousands of people have already remodeled their figure and health with the benefits a proper keto plan can give.

Speaking of benefits; in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones provided by the keto plan.