23 januari 2014

Kallt..




Nu har vi en liten transportsträcka framför oss med kyla, mörker och förkylningar innan våren trippar in med en massa roliga små saker planerade för vår del. 

Jag är frusen dygnet runt nu både på jobbet och här hemma och jag avskyr det verkligen. 
Har man som jag alltid har ont i axlar och nacke blir man inte direkt mer mjuk i kroppen av detta. 
(Och då är det inte ens minusgrader här..)

Men man får försöka förgylla dagarna med levande ljus, tulpaner och pärlhyacinter, en semla då och då och så lite träning så man får upp värmen och humöret. 
(Och kanske skulle man prioriterat en varm kofta, nya fårskinnstofflor och det tjockaste duntäcket på marknaden?!)

Önskar er en skön start på helgen! 
Må värmen vara med er!

Kram Ida

2 kommentarer:

TITTILINA sa...

Jag tror minsann att tisdagens pass gjorde susen. Jag tror jag kommer fortsätta med det, i min egen takt.
Ta hand om dig i den förbenade skånska vinter. Och blommor, det livar ju alltid upp.

Kram

TITTILINA sa...

Japp, Ida. Jeansen töjer sig mycket. Så ta en storlek som är som korvaskinn :-) Så blir det nog bra sen.

Kram