2 januari 2014

Gott nytt år 2014..






Hoppas 2014 börjat bra för er alla!

Vi hade en väldigt trevlig nyårsafton här hemma hos oss med goda vänner, totalt var vi 17 st så man kan minst sagt säga att huset var fullt. 
God mat, god dricka och nöjda barn hela kvällen lång. 

Lilleman tyckte det var superkul att blåsa serpentiner till barnbordet. 

Dukningen blev ganska lik den jag gjorde på julafton, skrynklig duk och linneservetter med tunt guldfärgat band som servettring och Snöboll lyktorna från Kosta Boda-älskar dem ju! 
Fast en nyår kräver finglas så de fick åka fram. 
Lite små guldfärgad stjärnconfetti utspridd och så vita ranunkler- känns krispiga och rena, precis vad man vill ha nu efter jul. 




Har fått för mig att jag vill ha guldfärgade bestick nu, kanske inte till vardags men till lite festligare tillfällen. 
Har sett på instagram och bloggar att andra har köpt både på Lagerhaus och Ilva men jag hittar inte det i deras sortiment. Någon som vet? 

Nu har jag varit ledig 5 dagar med familjen och vi har 3 st kvar. 
Vi har lyckats vända på dygnet och har kommit in i ett avslappnat lunk. Så nyttigt ibland.
Badhuset, bio, kompislek, alldeles för mycket choklad, ganska flitig träning. Ja..så ser våra dagar ut.

Kram på er!


3 kommentarer:

TITTILINA sa...

God fortsättning!
Det var ett rejält stort nyårsgäng hemma hos er. Men det blir lätt så. Vi var "bara" tolv.
Ranunkler ja, visst är dom underbara. Imorgon åker nog det mesta av julen ut här. Sen hoppas vi på en veckas vinter med snö. Men därefter kör vi vårblommor.

Kram

baraetthem sa...

Jättefin dukning du gjorde till nyår också! Så många ni var, men visst är det rätt kul! Men man behöver de lediga dagarna efteråt att ta igen sig på:)

Kram fredrika

baraetthem sa...

Vad roligt att du har kuddarna. Nu längtar jag ännu mera efter dem och känner att jag kanske borde ha klickat hem två st...;)

Kram och fin kväll till dig!