19 december 2012

Julförberedelser..



Vill ni slänga ihop världens snabbaste julgodis så prova Leilas Rocky Road. 
Nu står den på hyllan i köket och jag undrar hur den skall räcka till julafton, var ju vansinnigt god!

Hoppas ni har det bra och inte är för stressade inför julafton?!

Här är det under kontroll. 
Vi skall fira här hemma hos oss med våra föräldrar och vi försöker hålla det lite lagom i år med maten och julklapparna, känns skönt. 

Jag skriver såklart listor (ni som känner mig vet att jag skriver listor över ALLT) på så sätt vet jag att jag har koll. 
Sen delar jag upp göremålen i Måste och Vill. 
När måstena(som att städa, göra köttbullar mm) är klara så går jag på Vill-listan(vika fina pappersstjärnor, baka mer julkakor m.m)
håller jag mig lugn.

Har ni några andra bra tips?

Kram Ida

5 kommentarer:

Editor sa...

Hahaja, vad vore livet utan listor?!
Pyssel och bildredigering håller stressen borta, året om.
Kram-kram

Välkommen Hem! sa...

Det där Rocky Road tycks alla ha provat på utom jag! Gjorde en något missbildad vitchokladfudge med torkade blåbär som smakar ljuvligt men ser ut som en sörja... Inte alls pittoreskt och vackert som på bilden, hm...!
Ska nog testa på Rocky Road istället för det ser ju onekligen gott ut!
Är skitdålig på att skriva listor, skulle dock behövas, då jag börjar bli lite senil ibland ;-)
Kram, kul att hitta hit!
Judita

TITTILINA sa...

Listor is da shit! Tyvärr har jag en benägenhet att gör det jag vill först innan jag tar tag i måstena.
Kram

fotograf louise åkesson sa...

ville bara kika in och önska en härligt god helg
kramar louise

Nellie - the Flying Hippo sa...

Listor finns det inte många här hemma, bara för speciella saker som t.ex packlista inför semestern. Jag tycker dock att vika fina julstjärnor borde stå på måstelistan, det är ju ändå jul. :) Kram