24 augusti 2012

Uteplats stil..



Prickigt tyg: Kuddfodral Ikea. Tallriksunderlägg: Ikea. Ljusslinga: Granit. 
Ljuslykta: Stelton. Tallrikar: Loppis. Servettring: Lexington. 


Roade mig med att lägga ihop en liten moodboard för  att visualisera vilken stil jag vill ha ute på vår uteplats. 

Grunden blir ju trädäcket som kommer bli vackert grånat med tiden och de två friggebodarna som är svarta. 
Till detta vill jag ha blått i olika mönster MEN inte Lexington-Gant-marin-stilen om ni förstår vad jag menar.. 
Nä, jag tänker mig udda blå loppistallrikar och olika mönstrade textiler och då blir genast mannen rädd att det skall bli gulligt. Men jag tror det blir alldeles lagom med tanke på allt svart och mannens stora grill och annat i rostfritt som känns maskulint.

Bild: Ikea

Bild: Sköna hem


Så.. lite blå textiler, mina slitna äppellådor, lite tallriksunderlägg i strå, ljusslingan från Granit som jag fortfarande älskar, lite strandfynd..

Men först- skall bygget bli klart :) 


Hur är det för er, är ni kvar i sommaren eller redan inne i hösten? 
Själv känner jag att jag står med ett ben på var sidan.. Men det är ju Augusti månad i en vecka till och 25 grader varmt så hösten får snällt vänta. 

Ha en skön fredag och start på helgen! 
Kram Ida 



3 kommentarer:

Linda sa...

Det där lät som att det kommer bli jättefint. Kanon att plocka in detaljer liknande dom på din moodboard till det blå.

Trevlig helg!
Kram Linda

Anonym sa...

Vilket sammanträffande! Jag drömnde om eran uteplats inatt( ingen aning om varför) men den såg inte ut så:) Det kommer att bli jätte fint. Älskar den gråa färgen det blir på träet efter ett tag. Har ni långt kvar?
Kram Hanna

Kanel & Cayenne sa...

Det låter alldeles underbart! Kommer säker bli toppen. :) Kram /Nellie