9 december 2011

Julkänsla..



Vad är det som gör att man får den där härliga julkänslan? Säker väldigt olika från person till person..

För mig är det till stor del dofterna och förberedelserna. Hyacinter, kanel, kryddnejlikor, stjärnanis, granen och att slå in fina paket, göra egna julkort osv.
Hemmet blir sparsamt dekorerat.

När jag packat upp mina tre flyttlådor med julpynt så insåg jag att det jag verkligen gillar och vill ha framme skulle rymmas i en halv matkasse.. resten åker fram och tillbaka i sin låda.
Dags att göra sig av med lite och komplettera med någon ny fin sak som man gillar. När jag tänker efter så brukar jag nog mest lägga pengar och arbete på att dekorera med hyacinter, mossa, kransar, julrosor, kottar och grenar..

I år tror jag att jag skall satsa på några få fina nya kulor eller något annat fint istället. Vill ju att barnen skall ha kvar minnen från en fin sak som alltid stod framme under barndomen istället för att lilla mamma gjorde blomstergrupper..

Eller hur tänker ni?

Ha en skön fredag och start på helgen! Har ingen aning om var min vecka tog vägen.. Gaaah! Kram Ida

Inga kommentarer: