19 december 2011

Julgranspynt DIY..


Godmiddag!
Nu står vår gran här så grön och grann i stugan. Det blev en svensk, tycker de är vackrast i färgen och doftar ljuvligt i hela vardagsrummet!

När dottern kommer hem från skolan skall hon få klä den precis som hon vill. Jag hade gärna haft en egen i år med bara mitt favoritpynt, lite vitt, enkelt och avskalat sådär, eller kanske helt utan dekorationer t o m men det får bli nästa år..
Liten bebis har god inverkan på mitt kontrollbehov, jag har plötsligt blivit väldigt medgörlig. Har t o m accepterat att jag inte får iväg några julkort i år. Men med 16 års egen-pysslade kort utgår jag från att jag blir förlåten..
Skickar ni julkort? Eller är det facebook, sms och mail som gäller?

Tallkottar har vi gott om här hemma så jag har knåpat ihop några egna julgransdekorationer med hjälp av sidenband, en silverkula och lite sytråd. Inspirationen fick jag på Stoff och Stil.

Hoppas ni får en härlig start på veckan, och tack alla gulliga som kikar in här och lämnar små spår. Mysigt!


Kram Ida

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

Jag skickade några till gamlingarna i släkten och resten fick ett kul litet mail. Man får prioritera lite när man bor utomlands känns det som..god jul till er i stugan!