30 oktober 2011

Första veckan..

Visst är han söööt vår lillebror? Vi har inte kommit på något namn än..

Phu hur ska man sammanfatta första veckan med liten nyfödd bebis!?
Vi går runt i vår bubbla, vår lilla familj är det dyrbaraste på jorden och allt annat får vänta. Vi tittar, förundras och försöker vänja oss.
Jag går igenom förlossningen i huvudet om och om igen, vill minnas varenda detalj men det gör jag tyvärr inte. Vet inte om det är p g a lustgasen eller att det blev så intensivt och gick så fort så hjärnan inte klarar sortera..

Det är helt underbart med liten mjuk bebis.. Önskar att alla som vill uppleva det får möjlighet att göra det.

Samtidigt ska jag inte försköna det heller. Att inte sova på nätterna sätter snabbt spår och att få igång amningen är ingen dans på rosor, det gör ont ont ont och jag önskar att någon sagt det till mig innan vi fick vårt första barn. Så är det..


Hoppas allt är bra med er som kikar in och tusen tack för gratulationer bland kommentarer, mail och sms.
Kram Ida

1 kommentar:

Bitteliten sa...

for en fantastik liten tass!! Vakker er han! Ikke lett dette med nanv.. vår minste gikk to uker rundt og het bitteliten.. ;)

Kos deg med barseltiden!