21 december 2009

Julfint vid entrén..
















Jag har gjort lite vinterfint vid ytterdörren, känns viktigt att där är fint även om det är lite skrattretande med tanke på hur här ser ut inomhus just nu.. Men grannarna kan ju tro att här är iordning, hi hi.. Visste ni att man förr placerade julros vid entrén för att hålla häxor borta? Och häxor det vill vi inte ha här så jag unnade mig två små, en till varje ytterdörr. En visade sig vara vit och en lite mer limegrön, det finns massor av olika sorters, alla vackra på sitt sätt.
Glaskupan är en gammal ostkupa från loppis där brickan sprack i diskmaskinen, har lagt några vackra röda äpplen och lite gnistrande glasstenar(som tyvärr nog inte syns på bilderna) på lite mossa. I två små värmeljuskoppar satte jag ljus i flingsalt så det ser lite snöigt ut. Har lagt granris på trappen men det är helt under snö nu. Här är fortfarande väldigt mycket snö och det är så tyst och vackert, var ute på en liten promenad själv nu ikväll och önskade 100 gånger att det får ligga kvar tre dagar till så vi får en vit julafton.
Nu skall jag snart lägga mig, har varit en tålamodskrävande dag med lilla trollungen, just nu är det gnäll gnäll gnäll och göra tvärtemot vad man får- konstant. Hoppas det vänder snart igen, innan jag är totalt gråhårig! Kram Ida

1 kommentar:

Maria i Lilla villa vita sa...

Tack för dina lyckönskningar, det värmer i vinterkylan! Vilka fina bilder du bjuder på, speciellt den på julrosen!
God jul på dig!
Kram Maria