1 januari 2013

Gott nytt år..



Gott Nytt År på er mina kära vänner!


En väldigt svullen hals och bruten tå har jag idag men en stor övertygelse om att 2013 kommer bli ett riktigt bra år!

Känner mig nöjd över saker jag påbörjat under 2012 och som skall få fortsätta gro. Stolt över att jag lyckats ändra tankesätt och vanor litegrann och är övertygad om att jag kan klara ändra dem lite till- det var ju inte så farligt. 

Hoppas ni har samma känsla- att det kommer bli bra!



Jag firar första dagen med att bjuda på bilder på mig själv från nyårsafton. 
Herrregud vad svårt det är att ta bilder på sig själv! 
Stativ, kamera och fjärrkontroll. Men ändå! 





Man ser töntig ut, ser för glad ut, ser för tuff ut. 
Skärpa på fel ställe, fötterna kom inte med, bh banden kasar fram, lilleman som sitter bredvid och knaprar kex blir otålig... 

Tillslut kom dottern och spexade och härmade och så brast vi ut i gapskatt i stället och de bilderna blev plötsligt de bästa. Men de behåller jag för mig själv- är ju restriktiv med barnen på bloggen.



Ha en skön dag i mysbyxor!
Kram Ida



14 kommentarer:

TITTILINA sa...

Gud vad snygg du är! Kalaspingla där!
Vad skönt att det blev firande fast du är krasslig (såg att jag råkade skriva "känslig" i sms´et)
Gott nytt 2013!
Kram

Editor sa...

Vad fina bilder. Hur lyckades du bryta tån?
Dags för en fika snart. Kram å gott nytt år till dej!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Håller med att det är svårt att ta bilder på sig själv. Dina blev ju jättefina! Kram och Gott Nytt År!

Villa Hemma sa...

Du är jättefin!
Knixigt att ta bilder på sig själv, fast det är ännu värre att bli fotad av ngnannan :)

Kram

Ida sa...

Tack Therese! Ha ha jag såg det! Grubblande en stund över vad du menat men sen förstod jag att du menade krasslig :) Kram!

Ida sa...

Tack! Min tå träffade två järnrör i en väldig fart-Såklart när jag hade tröttnat på att gå i högklackat och bara hade strumpbyxor på. Nykter var jag så det gjorde djävulusiskt ont!

Ida sa...

Gärna fika!

Ida sa...

Tack! Gott nytt år på dig med, hoppas vi springer på varandra under 2013- hade varit kul att ses! Kram

Ida sa...

Tack Jenny! Ja det är faktiskt värre!! Bläddrade i Lantliv idag o hittade ert reportage från lääängesen. Kul! Kram

Hanna sa...

Vilken mysig blogg du har! Här kommer jag att hänga :) Gott Nytt år!

LillSis sa...

Snygging!! Wow - och så smal du har blivit!! Inga mammakilon där inte. Tjoho! Fin klänning också. Önskar dig och familjen en riktigt God Fortsättning! Kram Erika

Ida sa...

Tack, kul att vi hittat till varandra!!

Ida sa...

Erika-Tack och joo där är lite kvar- bara en bra klänning som döljer lite av det :) Hoppas ni också har det bra såhär i början av året! Kram

Unknown sa...

SÅ himla fin du är i den klänningen!
Jag hoppas att ditt 2013 blir ett riktigt storslaget år!

Kramar Malin