19 november 2010

Nummer Åtta..







Siffran 8 betyder mycket för mig.. Både maken och jag växte upp i hus med nr 8, vi förlovade oss den 7/8, gifte oss den 8:e Maj, vår dotter är född den 8:e Juli i graviditetsmånad 8 och jag kan nämna mängder av fler exempel.. Så när vi var på väg på husvisning och rullade fram till uppfarten och jag ser att huset har nr 8 så tänkte jag att detta är huset vi kommer att köpa! Och det gjorde vi och det är vårt bästa beslut någonsin!
Jag tycker siffran åtta är så snygg och vacker dessutom.

Har lääänge letat efter denna kudden från Day Home men just 8an har varit slut överallt men nu har jag hittat den i nätbutiken Nostalgi och vips så var den hemklickad. Den är ursnygg och jag flyttar runt den här hemma men just nu är den i vardasgrummet.

Idag har jag och dottern vår lediga dag, underbart att äta frukost lääänge i soffan med bolibompa och tidningar. Har tänt massor med ljus och tagit fram fårskinnet och plötsligt fick man en mysig vinterkänsla. Tror nästan jag skall köpa lite mossa och hyacinter idag och börja pynta med..
Önskar er en skön helg och tack gulliga ni som kikar in här! Kram Ida

2 kommentarer:

Eden sa...

Hej!
Så fint hem du har. Älskar alla era gamla målade möbler!!!
Min tursiffra e också 8, jag bor på nr 8 nu o självklart har jag också sifferkudden 8 från Day hihi.
Ses kanske hos Kajsa, Enkla Ting! Kram/ EDEN

ingen vanlig dag sa...

Va häftigt att siffran är så återkommande hos er. Håller med om att det är en vacker symbol och kudden var likaså!

/Kristina