1 juli 2010

Kvällsrunda..











Katten och jag har precis varit ute på vår kvällsrunda i trädgården. Jag älskar den stunden.. Man försöker röja undan dagens kaos, knipsar lite på några blommor, bara tittar på allt och drar in lite god luft. Allt doftar så mycket mer på kvällen... Jag är så glad över att min pion slagit ut och visat sig vara rosa. Var länge övertygad om att den skulle vara röd som allt annat här. I examenspresent har jag bla fått två rosa trädpioner som jag tittar till ett par gånger per dag men tror inte de kommer hinna blomma i år. Men lavendeln blommar för fullt och jag får inte nog av doften!
Idag har vi slitit här hemma.
Maken har gjort fina fina odlingslådor åt mig och för att få dem på plats fick jag gräva upp en massa barrväxter. Kroppen är inte glad på mig nu men jag är så lycklig över att de äntligen är på plats även om mycket fixande återstår. Sen har vi dammsugit 2 gånger och våttorkat 3 gånger överallt efter att vi haft målare här som spacklat och slipat väggarna i hallen och köket. Jag upprepar mitt mantra "stay calm and carry on" i huvudet.
Kvällen avslutades med ett bad i havet och nu väntar en god kopp te! Kram Ida

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vad fint det har blivit i er trädgård. Kvällsrundan ÄR den bästa! Å grattis till studenten, jag antar att allt gick vägen. Måste ses snart. KRAM jenny