5 maj 2010

Turkos del 3..


Äntligen är mina gardiner i lilla fönstret i vardagsrummet på plats. Visserligen bara uppnålade nertill men ett steg på vägen iallafall.. De är sydda i ganska grovt linnetyg från
Stoff & Stil. Har fått lära mig att om man har en accentfärg så skall man ha tre stycken i samma rum för att få en bra effekt. För att två kan kännas ofärdigt och fler kan kännas plottrigt. Och det stämmer bra tycker jag. Så nu har vi glasflaskorna, kuddarna i soffan och gardinerna i turkos, visserligen olika nyanser men det binder ändå ihop fint tycker jag. Mission completed!
Hoppas ni har en bra vecka såhär långt. Här är det långa skoldagar och lite för lite sömn på nätterna med en brakförkyld dotter. Men till helgen väntar bröllopsdag och kanske lite sovmorgon så det är bara att se framåt. Är riktigt loppissugen och skall försöka sniffa upp något, brukar alltid ge mig energi hi hi. Kram Ida

Inga kommentarer: