23 mars 2010

Påskägg i betong..


Hej Alla! Tänkte visa ett litet projekt jag knåpat med i garaget. Har gjutit påskägg i betong, har fullt med ideér i tankarna om hur jag vill att de skall se ut men hälften av ideérna gick åt skogen direkt. Så är det ibland, man ser något framför sig men det dyker upp problem på vägen. Nu tror jag att jag har listat ut hur jag måste göra istället, får se om det blir bättre. Är ändå ganska nöjd och nu ligger de bredvid våra vackra snödroppar vid entrén. I det stora ägget klistrade jag fast en gammal loppisfyndad spets på insidan av formen med spraylim. Det blev inte så detaljerat mönster som jag tänkt mig men men. Nästa gång ska jag prova med en fjäder. Kan nog bli vackert. Vill ni se mängder av vackra ägg så kika hos Hannas form där det skapats ett äggkollage utan dess like. Herregud vad det finns kreativa människor!

Ha en fortsatt bra vecka, Kram Ida

2 kommentarer:

Pysselpralinen sa...

Va fint!
Betong är ett sånt härligt material, jag har inte testat att gjuta men det skulle vara roligt att göra det. Kanske kan det vara bra att göra det i garaget dock, ifall man råkar spilla..? Ser med spänning fram emot att få se vad mer du gjuter!

Lindhagens Anna sa...

Hej vännen!

De blev ju jättefina dina betongägg! Har inte provat att göra något i betong ännu men är sugen (särskillt nu när jag ser dina ägg!)

Ha det så bra så hörs vi!
Kram//Anna