22 november 2009

En god gärning..


I år har jag gjort Unicef och mig själv en stor tjänst och köpt färdiga julkort för första gången på mååånga år. Älskar att göra egna men var tvungen att inse att i år hinner jag det inte i flyttstöket. Är stolt över mig själv för jag brukar alltid pressa in en eller två saker för mycket, optimist som man är.. Så de är redan skrivna och klara!

5 dagar kvar tills vi får husnycklarna, hoppas denna veckan kommer susa fram för vi längtar så mycket nu. Ser att de flesta börjat julpyssla och pynta så smått och jag vill också börja plantera hyacinter, julros, amaryllis och binda kransar. I vårt förhållande är det jag som glädjer mig mest tror jag åt garaget där jag ska ha stora arbetsbänkar med plats för verkyg och kunna stå och skapa utan att skräpa ner så mycket. Har en underbar blomsterbutik på gatan där vi nu bor, från köksfönstret ser jag in i butiken och ägarinnan har stått från morgon till kväll både idag och igår och förberett julskyltning, så nu kliar det i fingrarna på mig! Ha en skön start på veckan och håll ut med mina glesa inhopp här på bloggen, snart får jag massor att visa er! Kram Ida

Inga kommentarer: