2 juni 2009

Fullträff..











Inne i Juni månad och med sommarväder! Funderade idag över hur det kan finnas krig i länder med sol och värme, alla människor blir så lyckliga och vackra i lite sol tycker jag.. Igår spenderade Lilla E ich jag en hel dag på stranden i Höllviken och badade (!)
I helgen hamnade min mamma och jag på en icke planerad loppisrunda som visade sig bli en fullträff. Jag hittade ett vackert litet ovalt uppläggningsfat från Gustavsberg- alltid användbart. Fyra stora bestick i nysilver med mitt namn ingraverat, vackert mönster på båda sidorna tycker jag, lite lustigt med namnet! Knivarna är tyvärr inte så fina men gafflarna är och de är så himla stora att jag tror jag kommer ha dem som uppläggningsgafflar. Men det bästa var nog lilla bambi som stod där alldeles undangömd, precis en sån jag alltid kikar efter men aldrig hittar och för en femma fick hon följa med hem. Tyvärr blåste hon i backen och tappade örat på hemvägen men Karlssons klister fixar allt! Nu flyttas hon runt både av mig och Lilla E- får se vart hon hamnar tillslut men just nu står hon i fönstret och kikar ut..

Nästa gång tänkte jag skriva om mina bästa loppistips för nu är det sommar och loppis säsong! Kram Ida

3 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Vilket sött rådjur!! Såååå fint!! Härlig blogg du har!! Må så gott! Kram Jannice

Millas hem sa...

Hej Ida!

Ser fram emot dina bästa shoppingtips!
Lilla necesären jag vann hos dig står i badrumsfönstret tillsammans med en gammal kandelaber, och de passar så himla bra ihop!
Många tror att jag virkat den själv!
Som om jag någonsin har virkat!:)

Önskar dig en fin helg!!

Kram Camilla

Bygatan sa...

Hej Ida!

Tack för din kommentar! Vilka fynd du gjort. I Höllviken finns det väl flera fina inredningsbutiker?
Skulle gärna besöka skåne framöver, har släktingar i Vellinge & Höllviken.

Ha en bra vecka!

Kram Lena